استیم یکی از بزرگترین اجتماعات گیمرهای رایانه‌های شخصی در جهان محسوب می‌شود که به طور مشخص، در حوزه سرگرمی و بازی‌های ویدئویی فعالیت دارد. فروشگاه استیم توسط شرکت ولو (Valve) توسعه یافته است که به خاطر عرضه بازی‌های محبوبی نظیر Half-Life و Counter Srtike شناخته می‌شود.

بیشتر ناشران بازی‌های ویدئویی برای رایانه‌های شخصی یا PC، بازی‌های خود را در فروشگاه استیم عرضه می‌کنند. می‌توانید در این فروشگاه مجازی نسبت به پیش خرید یک بازی اقدام کنید یا از آن برای تجربه بخش‌های تجاری بازی‌های مختلف از جمله بخش چندنفره یا Multiplayer استفاده کنید.

برای استفاده از استیم و گیفت کارت های این سرویس، باید نرم افزار این Steam را دانلود کنید. نرم افزار این سرویس برای ویندوز، لینوکس و مک در دسترس قرار دارد.


تمامی گیفت کارت‌های استیم والت به صورت پیش فرض گلوبال هستند و بعد از فعال سازی واحد اولیه هرچه باشد به واحد پولی شما در استیم تبدیل و معادل آن در حساب شما شارژ خواهد شد. اگر برای اولین بار قصد فعال سازی استیم والت دارید، دقت کنید آی پی شما واحد پولی شما را تعیین می‌کند. مثلا اگر با آی پی آمریکا کارت را فعال کنید حساب شما به دلار شارژ خواهد شد. اما اگر یکبار استیم والت خریداری و فعال کرده اید، از این پس با هر آی پی به جز ایران هر کدی را فعال کنید به معادل واحد پولی شما تبدیل و حساب شما شارژ می‌گردد. (آموزش فعال سازی استیم والت)

محدودیت‌ها:
1- گیفت کارت‌های گلوبال قیمت به صرفه تری دارند ولی روی همه ریجن ها قابل استفاده نیستند.
2- برای شارژ ریجن آرژانتین و ترکیه از گیفت کارت‌های مخصوص خودشون استفاده کنید.